מה גורם לעסקים מסויימים להתרחב ו להפוך לעסק גדול בעוד רב העסקים נשארים עסק קטן של בן אדם אחד?!..
ליצור את המערכות נכון, כבר מההתחלה
הנה גיליתי לכם את הסוד … על ההתחלה … אני מניח שאתם רוצים לדעת מה זה אומר ואיך אתם יכולים לעשות את זה ו- להפוך לעסק גדול בעצמכם נכון ?!
אז קודם לא לכולם מתאים להפוך לעסק גדול, יש כאלה שלא מתאים להם להיות בעלי עסק בכלל..
(בדקו את עצמכם – האם פתחתם את העסק מהסיבה הנכונה?!).
מה שגיליתי במהלך נסיון של למעלה מ- 20 שנה בתחום הוא שעסק לא יכול להרשות לעצמו לא לגדול , כי עסק שלא גדל , בהכרח קטן וסופו להיעלם במיוחד בעידן שאנחנו חיים בו היום.
אולי אתם לא חייבים להפוך לאמאזון או למייקרוסופט אך השאיפה היא לממש את הפוטנציאל של הביקוש למוצר שלכם בשוק ולגדול בקצב טבעי ללא גבול או תקרת זכוכית ..
אוקי , אז איך עושים את זה עידו? איך להפוך לעסק גדול?
הרעיון שנכתב בספר THE E-MYTH REVISITED (מייקל גרבר) , אחד מספרי הניהול שהכי השפיעו עלי , אומר ש”אם ננהג כמו עסק גדול בהתחלה, יהיה לנו הרבה יותר קל ומהיר להפוך לאחד כזה
בעתיד“… ומרחיב ואומר, “לשם כך עלינו לדעת איך העסק הגדול שלנו נראה ומתנהל..“
בשביל זה אנחנו צריכים לעשות שימוש במתנה מס’ 1 שקבלנו מהטבע…
הדמיון שלנו! ולדמיין את העסק בעוד 10 שנים, כשהוא היגיע לגודל ממש ענק ואנחנו
מסתכלים מהצד בפאר ובגאווה על מה שיצרנו ומתבוננים בו מתנהל…
השאלות שיעזרו לנו לדעת איך עסק גדול נראה..
- איך העסק שלנו נקרא ?
- מה מייחד אותו מכל השאר ?
- איך נראה המקום (או האתר) שבו אנחנו מספקים את השירות ?
- כמה עובדים יש לנו?
- מי הם, מאיפה הם מגיעים ואיך הם נראים ?
- מה הכישורים שלהם ומה כולל תהליך הכשרה שלהם ?
- מי הלקוחות שלנו, איך הם נראים כשהם נמצאים בעסק?
- איזה שירותים ומוצרים אנחנו מספקים ללקוחות שלנו ובאיזו צורה?
- איזה ערכים מתקבלים מהם?
- איך הם נראים כשהם צורכים את המוצרים או השירותים שלנו ואיך הם מרגישים?
- איך מתלבשים בעסק שלנו, איך נראית סביבת העבודה?
- איזו אוירה יש בעסק שלנו?
- מה מרוויח עובד הנהלה בכיר? כמה מרוויח עובד חדש?…
- …יש עוד הרבה כמובן אבל נראה לי שהבנתם את הפואנטה 🙂
ומה עכשיו ?
עכשיו … נשמו עמוק, הישארו עם עיניים עצמות ושימו לב לרגש שמציף אתכם..
מה עובר לכם בגוף , האם אתם מרגישים את האנרגיה זורמת ,את העקצוצים, את דפיקות הלב ?
האם אתם מרגישים פחד קל , נעים כיפי כזה כמו בלונה פארק לפני שרכבת הרים מתחילה לזוז ..? האם חיוך קטן מתפשט על פניכם ?
אם כן , זה מעולה! אלה בדיוק התחושות שצריכות להתקיים כדי לגרום לדברים כאלה לקרות…
תחשבו על זה רגע , האם הצלחתם אי פעם לגרום למשהו גדול ומרגש לקרות בחיים שלכם בעם אנרגיות נמוכות , בעייפות ובבעסה ? או שכשגרמתם לדברים גדולים לקרות הייתם מלאי אנרגיה, התרגשות פרפרים אולי ..?
נכון , זאת לא קלישאה חברים ,הכל באמת מתחיל מבפנים!
והיופי בעובדה הזו שלכולנו יש פוטנציאל שווה (בלתי מוגבל) , אם רק נעבוד על הבפנים שלנו וניצור את התשתית למימוש הפוטנציאל הזה ! (מסכימים ? / לא מסכימים ?- כתבו לי בתגובה )
עכשיו שאתם רואים את זה ומדמיינים את המערכות בעסק הגדול שלכם עובדות ואתם מרגישים את האנרגיה שמציפה אתכם ..פתחו מסמך במחשב והתחילו לרשום את התהליכים שמאפשרים לכל זה לקרות:
(תהליכים אלה נקראים S.O.P- STANDART OPERATING PROCEDURES)//
והם כוללים פיתוח של השאלות שלמעלה כגון :
– מה השיטה שלכם לספק את השירות או המוצר ?
– איך מתחילים לעבוד אצלכם?
– איך מקבלים הדרכה והכשרה ולומדים את השיטה.. מה התהליך שעוברים?
– מהו התהליך שהלקוח ששלכם עובר מזר מוחלט ועד הפיכתו לקוח משלם ?
– איך נראה שירות הלקוחות.. וכד’..
רשמו כל תהליך בשלבים לפי הסדר , אתם תראו איך המח שלכן מתחיל לעבוד וליצור תהליכים שלא חשבתם עליהם ולא ידעתם שאתם יודעים , אבל אתם יועדים .. פשוט מעולם אף אחד לא אמר לכם לחשוב עליהם ולא לרשום אותם …עכשיו כשזה קורה , אתם תתחילו לראות את הסדר קורה בתהליך של המעבר מהראש לדף , אתם תבינו מה חסר , אתם תבינו מה מיותר, אתם תבינו מה לפני מה אחרי
ואתם תבינו מה יעבוד טוב יותר ומה פחות …
אחרי שתסיימו אתם תרגישו הקלה ענקית !! הקלה שנובעת מכך שלקחתם עכשיו חצי טון של מלל שישב לכם בראש בבלגן והורדתם אותו מהראש לנייר בצורה מסודרת , יצרתם סדר גם בראש וגם בחוץ ..ועכשיו יש לכם מקום פנוי בראש ליצור תהליכים נוספים , רעיונות נוספים , לשכלל ולשפר את מה שיצרתם
אם עוד לא הבנתם , אז הרעיון הוא לא לעשות את זה פעם אחת , אלה לתחזק את התהליך הזה מדי שבוע , לרוקן את המיינד ולעשות סזר, לרוקן ולעשות סדר ..
ועכשיו לחלק הכיף – TAKING ACTION!
ועכשיו, עברו ליישם וליצוק את התוכן לתוך הבתנית שיצרתם ..מתוך הדברים שרשמתם, לא בבת אחת כמובן …שאפו בכל שבוע ליישם עוד דבר אחד … ותראו את העסק פשוט צומח לתוך התוכנית שלכם…
זה הזמן לצפות בסרטון ולהטמיע את המסר סופית ..
רגע אל תלכו .. יש עוד אחרי הסרטון ..למטה..
ואם כבר עסק גדול , למה לא להיכנס לשוק מוצרי הידע הדיגיטאליים הגואה ?!
כמו שבטח הבנת, אני סוג של אובססיבי לגבי ההצלחה שלך ואין דבר שמסב לי עונג גדול יותר מלראות את העסק שלך פורח ואת ההכנסות שלך גדלות עוד ועוד
העובדה שבחרת להקדיש זמן לקריאת המאמר הזה אומרת לי שיש מוכנות שיא מצידך, להשקיע את כל מה שצריך כדי לעלות שלב, להתפתח ולצמוח בעסק ובמישור האישי וזה גורם לי להתמלא בהשראה ולהעריך אותך עד מאוד.
בדיוק בגלל זה כ”כ חשוב לי לדעת שקבלת עדכון על כל בלוג שאני שולח לך ובעיקר שנכנסת לקרוא בהם ולצפות בסרטונים שבתוכם, שהבנת את המסר שיש בהם, שהטמעת אותו בפעילות העסקית שלך ושהפקת ממנו את התוצאות.
לכן, אני מזמין אותך להירשם לבלוג – בטופס ההרשמה שנמצא למעלה בצד שמאל
וכמובן , אם זה בסדר מצידך , אודה לך מאוד, אם אוכל לקבל את תגובתך מדי פעם לבלוג הזה,
בייחוד אם יש לך שאלה או תגובה למה שנאמר כאן או בסרטון , אני תמיד שמח לשמוע ותמיד רוצה לעזור :).
– עידו